Forum Klub Fantastyki Maskon Strona Główna
 Forum
¤  Forum Klub Fantastyki Maskon Strona Główna
¤  Zobacz posty od ostatniej wizyty
¤  Zobacz swoje posty
¤  Zobacz posty bez odpowiedzi
Klub Fantastyki Maskon
"Jesteście starsi niż FANTASTYKA" - Maciej Parowski
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie  RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
od czego lepiej zacząć
Idź do strony 1, 2  Następny

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Klub Fantastyki Maskon Strona Główna -> Gry RPG Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
od czego lepiej zacząć
Autor Wiadomość
Jankiel




Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz - Fordon

PostWysłany: Nie 12:03, 06 Mar 2011    Temat postu: od czego lepiej zacząć
 
Witam. Jeśli chodzi o erpegi, to jestem totalna noga Confused jeszcze większa noga niż w piłkę nożną Very Happy
Co byście proponowali na początek? Jakiś "profesjonalny" system, czy "amatorski"? Bo znalazłem w sieci kilka erpegów takich jak system oparty na legendarnym Doomie, albo o Powstaniu Warszawskim. Czy w ogóle opłaca mi sie obczajać zasady systemów, które, jak mniemam, są mało znane erpegowej braci? Jeśli profesjonalny, to jaki? D&D, czy coś innego?
No i szukam jakiejś drużyny, co by mnie przyjęła Smile

Powrót do góry Zobacz profil autora
Nikor
Zarząd



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 16:05, 06 Mar 2011    Temat postu:
 
Najlepiej zacząć grać w system, który zna parę osób - czyli jak znajdziesz drużynkę to znajdziesz też MG i system, w którym właśnie rozgrywają przygodę.

W klubie w tej chwili znane dość dobrze są:

- Klanarchia
- Warhammer
- D&D
- Zew Cthulhu
- Robotica
- System Autorski Przemka (wybaczcie, ale nazwy nie pomnę)
- System Autorski Piotra (który chyba nazwy nie ma Wink)
- i pewnie kilka innych, których nazwy mi teraz nie przychodzą do głowy.



Ostatnio zmieniony przez Nikor dnia Nie 16:09, 06 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
Heos
Maskończyk



Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 17:06, 06 Mar 2011    Temat postu:
 
Cytat:

System Autorski Przemka (wybaczcie, ale nazwy nie pomnę)


Hańba Ci Nikor. Kryształowy Deszcz.

Do tego są jeszcze Dzikie Pola, które też mogę poprowadzić.
Cytat:

Czy w ogóle opłaca mi sie obczajać zasady systemów, które, jak mniemam, są mało znane erpegowej braci?


Co rozumiesz przez opłaci? Chcesz być trendi czy masz na myśli zyski bo nie ogarniam.

A co do samych systemów, jeżeli nie masz preferencji co do świata i realiów to system Przemka, jest najbardziej intuicyjny i nie wymaga wielkiej znajomości świata. O systemie jest osobny temat. ( http://www.kfmaskon.fora.pl/gry-rpg,12/system-autorski-crystal-rain,475.html ) Zazwyczaj gra się w to co ktoś chce poprowadzić czyli w każdy z wymienionych. Aktualnie sam prowadzę Roboticę.



Ostatnio zmieniony przez Heos dnia Nie 17:09, 06 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
Nikor
Zarząd



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 18:57, 06 Mar 2011    Temat postu:
 
Jaka hańba... jaka hańba... skoro nigdy nie grałem to mam prawo nie znać nazwy systemu Wink.

Co do poznawania zasad różnych systemów... jeżeli chcesz grać w jakiś oryginalny (w sensie: z oryginalnym podręcznikiem) system, to warto jednak włożyć nieco wysiłku w poznanie reguł rządzących danym światem - łatwiej i przyjemniej się dzięki temu gra.

Ale dla miłośnika szeroko rozumianej fantastyki to nie jest przeszkodą, by pobieżnie zapoznać się z KAŻDYM systemem jaki wyszedł Twisted Evil. Nie zapewni Ci to statusu "trendy", ale pozwoli orientować się kiedy np. w klubie usłyszysz hasła typu Neuroshima, Wolsung czy WoD Wink.

Powrót do góry Zobacz profil autora
Inalian




Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:32, 07 Mar 2011    Temat postu:
 
Oprócz oczywiście swojego systemu (Wink ) polecam mniej znane:
- Arkona - średniowieczna Polska która odrzuciła chrześcijaństwo i pozostała przy starych bogach (Perun, Mokosza i reszta gromadki)
- Deadlands - był sobie dziki zachód. BUM! Nagle stał się dziwnym zachodem. Magowie, zombiaki, szaleni naukowcy, szamani, potwory z indiańskich legend. Wszystko to w klimacie pojedynków w południe, winchesterów i ogólnie spaghetti western. Dodoatkowo mechanika opiera się (mniej więcej) na grze w pokera i pokerowych sztonach.
Z bardziej znanych:
- Neuroshima - czyli jak to jest że wszyscy nas nie lubią i chcą nam zrobić aua, w wydaniu post apokaliptycznym.

Powrót do góry Zobacz profil autora
Rączka




Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 20:48, 07 Mar 2011    Temat postu:
 
Ja mogę polecić system Jarkina, bardzo łatwy do ogarnięcia (nawet dla mnie!). Jesteśmy póki co po 2 spotkaniach i zabawa przednia/

Powrót do góry Zobacz profil autora
Heos
Maskończyk



Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 21:43, 07 Mar 2011    Temat postu:
 
Cytat:

Ja mogę polecić system Jarkina, bardzo łatwy do ogarnięcia (nawet dla mnie!). Jesteśmy póki co po 2 spotkaniach i zabawa przednia/


A ja nie polecę, bo to nie jest system tylko mniej lub bardziej wolne fantasy po to aby jak sam Jarek stwierdził nauczyć się prowadzić. Nie jest to dobry pomysł aby od niego zaczynała osoba, które chce się nauczyć grać.

Sesje były dobre nie ze względu na system, w którym na tę chwilę istnieje jedna wioska.

Powrót do góry Zobacz profil autora
Jankiel




Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz - Fordon

PostWysłany: Sob 12:16, 12 Mar 2011    Temat postu:
 
Heos napisał:

[(...)
Cytat:

Czy w ogóle opłaca mi sie obczajać zasady systemów, które, jak mniemam, są mało znane erpegowej braci?


Co rozumiesz przez opłaci? Chcesz być trendi czy masz na myśli zyski bo nie ogarniam.
(...)


Oczywiscie, że nie chodzi o trendi. To nie jest zgodne z imidżem bluesmana Very Happy
Ale nieważne. Myślę, że jednak zacznę od jakiegoś standardu, ew. systemów autorskich Przemka, Jarkina, czy kogo tam jeszcze, skoro łatwe do ogarnięcia. Kto aktualnie prowadzi jakąś sesję, w jakim systemie, i czy mógłbym się dołączyć? Ewentualnie, ktoś byłby chętny do nowej sesji, szukałbym też osoby chętniej do objęcia funkcji MG. Czy powinienem znaleźć sobie podręcznik gracza, czy to jest opcjonalne?

Powrót do góry Zobacz profil autora
Heos
Maskończyk



Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 19:09, 12 Mar 2011    Temat postu:
 
Opcjonalne, zależy od MG ale ja nigdy nie wymagam znajomości mechaniki. Gracze poznają ją (opanowują) raz z biegiem sesji.
Kupować podręcznik na wyrost, nie znając systemu jest bez sensu.

Jeżeli chcesz się dołączyć to ja prowadzę dwa systemy, D&D 4.0 o którym będę mówił pewnie na jakimś piątkowym spotkaniu i Roboticę o której już mówiłem kiedyś. Zależy co wolisz, fantasy czy sf.

Powrót do góry Zobacz profil autora
JM




Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bromberg

PostWysłany: Wto 9:24, 15 Mar 2011    Temat postu:
 
Heosie, skoro nie ze względu na system to na co?Laughing Uznaję to za komplement.Wink Bardzo mnie to ciekawi, zresztą uważam że Robotica, nie jest dobrym systemem na start. Mechanika jest dość złożona. Poza tym, ten klimat który ma zniechęcić graczy do życia...

A ciebie Jankielu, jeśli masz ochotę na coś lekkiego i niewymagającego, zapraszam na swoje sesje SMJS!



Ostatnio zmieniony przez JM dnia Wto 9:32, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
Jankiel




Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz - Fordon

PostWysłany: Wto 9:52, 15 Mar 2011    Temat postu:
 
Hmm, co wybrać, D&D, czy SMJS? Wink
Ciężki wybór Laughing



Ostatnio zmieniony przez Jankiel dnia Wto 9:53, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
JM




Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bromberg

PostWysłany: Wto 10:12, 15 Mar 2011    Temat postu:
 
Po co się ograniczać? I tak gramy teoretycznie na zmianę więc...

Powrót do góry Zobacz profil autora
Heos
Maskończyk



Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 17:04, 15 Mar 2011    Temat postu:
 
Fakt, gramy wtedy kiedy któryś ma wenę i ochotę prowadzić (lub któryś waśnie kupił podręcznik i musi poprowadzić) więc wystarczy, że zarezerwujesz sobie czas na sobotę/niedzielę - kiedy znów pewnie będziemy grali.

Powrót do góry Zobacz profil autora
JM




Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bromberg

PostWysłany: Śro 13:55, 16 Mar 2011    Temat postu:
 
Właśnie, kiedy gramy? Będzie to świetna okazja aby zapoznać Jankiela z dowolnym systemem... Tak propos weny to ci marudzę już dość długi czas o tym że mam tak na oko dwie sesje na przód przygotowane...

Powrót do góry Zobacz profil autora
Heos
Maskończyk



Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 15:17, 16 Mar 2011    Temat postu:
 
Wiem, że masz. Ale nie maja one sensu, jeżeli Konrad nie będzie grał. A znając jego zapał to znów nie będzie miał czasu.

A grać w D&D możemy kiedykolwiek, sobotę i niedzielę mam wolną. to co... Jankiel, masz czas?



Ostatnio zmieniony przez Heos dnia Śro 15:19, 16 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Klub Fantastyki Maskon Strona Główna -> Gry RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Powered by phpBB © 2004 phpBB Group
Galaxian Theme 1.0.2 by Twisted Galaxy