Forum Klub Fantastyki Maskon Strona Główna
 Forum
¤  Forum Klub Fantastyki Maskon Strona Główna
¤  Zobacz posty od ostatniej wizyty
¤  Zobacz swoje posty
¤  Zobacz posty bez odpowiedzi
Klub Fantastyki Maskon
"Jesteście starsi niż FANTASTYKA" - Maciej Parowski
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie  RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
System autorski - SUPERMEGAJAREKSYSTEM!(nazwa robocza)

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Klub Fantastyki Maskon Strona Główna -> Gry RPG Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
System autorski - SUPERMEGAJAREKSYSTEM!(nazwa robocza)
Autor Wiadomość
JM




Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bromberg

PostWysłany: Wto 16:12, 14 Gru 2010    Temat postu: System autorski - SUPERMEGAJAREKSYSTEM!(nazwa robocza)
 
Ten system powstaje wyłącznie do celu szlifowania i sprawdzenia moich umiejętności mistrzowania. Doszłem do wniosku że nie ma co zaczynać z jakimś Übersystemem, a przygotowanie D&D w domorosłych warunkach potrwa za długo (poza tym, nie czaję tamtejszych zasad tyczących się magii). Tak więc powstało to:

SUPERMEGAJAREKSYSTEM!

Realia to klasyczny świat fantasy. Kilka informacji i różnic:
1. Magia jest bardzo niestabilna i większość się jej boi, a każdy ją respektuje. Nikt przecież nie chce zostać wysadzony przez jakiegoś leszcza co stracił nad nią kontrolę. Nie jest ona także krzewiona, jest wręcz tłamszona, istoty parające się nią są(wśród ludzi) nawet mniej lubiane niż inne rasy. Magia jest słowem pisanym, zaklęcie np. ognistej kuli jest zamknięte w księdze pod tym tytułem.
2. Rasy inne niż ludzie to wyraźna mniejszość.
3. Odstępstwami od realiów wczesnego średniowiecza są: bronie palne typu muszkiety, arkebuzy oraz zaczątki kolei.
4. Nazwiska nie funkcjonują. Najczęściej spotyka się przydomki dotyczące zawodu(łowca Johny Obieżyświat, złodziej Billy Pusta Kabza itd.).
Nie będę się rozpisywał, przejdę do informacji które mogą zainteresować moich potencjalnych graczy.

I.W pierwszym kroku gracz wybiera rasę, jedną z czterech:
Ludzie - posiadająca największą populację rasa supermegajareksystemu. Większość miast i wsi należy do nich. Najmniej umagiczniona rasa, magowie to rzadkie wyjątki.
Krasnoludy - pokurcze rzadko opuszczają domowe kopalnie, są bardzo żadkim widokiem. Na powierzchni, przy wyjściach z kopalń stawiają twierdze. Uważane za najlepszych budowniczych i konstruktorów. Magowie są traktowani z uwagą gdyż zdolnoś widzenia w ciemnościach sprawia że są niezwykle przydatni w kopalniach.
Elfy - najlepsi łowcy i łucznicy w moim systemie, bardzo podatni na wpływy magii. Prowadzą hulaszczy tryb życia. Spośród wszystkich ras, wśród nich najczęściej spotyka się magów, jak i zabitych przez magię. Ich magowie zawsze służą naturze, zostają druidami. Nie budują miast tylko stawiają swoje budynki(domy publiczne, szulernie, knajpy) w miastach ludzi i oznaczają je jaskrawymi(zielone, niebieskie, żółte) dachówkami w kształcie liści.
Gnomy - najmniej szanowana rasa spośród wszystkich. Mieszkają w domkach budowanych ze śmieci, kartonów, i pojedynczych desek, prowadzi to do wielu nieporozumień np. kiedy ktoś chce sprzątnąć górę śmieci która okazuje się czyimś domem. Uznawane za najniższą warstwę społeczną. Posiadają nikłe zdolności bojowe, najczęściej spotykani jako łowcy i budowniczowie(słyną z umiejętności budowania z niczego). Występuje w nich tylko szczątkowa podatność na magię, lecz najstabilniejszych magów znajduje się właśnie wśród nich.

II. Następnie gracz wybiera jedną z klas(tu lista dłuższa):
Schemat(Nazwa). Krótki opis. Dostępne specyfikacje i zawody(jeśli możliwe).
Wojownik - Zaprawiony w walce, silny i mężny. Może zostać strażnikiem, gwardzistą, najemnikiem, ochroniarzem itd.
Paladyn - Obrońca światła i prawdy. Para się między innymi obroną świątyń, i poszukiwaniem relikwi.
Barbażyńca - Nieokiełznany wojownik wpadający w krwawy szał. Zazwyczaj zostają najemnikami.
Łowca - Bezbłędny strzelec i władca dziczy, nieprzyzwyczajony do miast. Zajmuje się sprzedażą trofeów i opiekowaniem się lasami. (Dla gnomów: Chan).
Łotrzyk - Bandzior i łajdak, przynajmniej zazwyczaj. Jest, we własnym mniemaniu, królem miasta. Zajmuje się kradzieżą ale także rzemiosłem.
Kapłan - Bogobojna dusza i obdażony boską łaską medyk. Zwykle toważyszy bohaterom w ich wendrówkach i pilnuje by nie zginęli (za szybko). (Dla krasnoludów: Medyk).
Mag - Osoba której bogowie dali możliwość władania wichrami magii. Wiodą hulaszcze żywoty i nie przejmują się problemami doczesnymi. (Dla elfów: Druid).

III. Chwilowo to już chyba wszystko, potencjalni gracze niech zadają pytania.

PRZYPOMINAM! SYSTEM POWSTAŁ NA MOJE PRYWATNE POTRZEBY, WIĘC MOŻE NIE JEST REWALACYJNY, ALE KURKA POTRZEBNY!

Powrót do góry Zobacz profil autora
Nikor
Zarząd



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 19:21, 14 Gru 2010    Temat postu:
 
Realia raczej standardowe, ale... nad ortografią mógłbyś nieco popracować Wink

P.S. W razie czego chętnie pogram Smile

Powrót do góry Zobacz profil autora
Heos
Maskończyk



Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 21:15, 14 Gru 2010    Temat postu:
 
Nazwa jest za długa. Supercośtam system jest niechwytliwe.

Tworzenie postaci przypomina jakieś proste cRPG.

Ale, ale... nigdy nie widziałem jak prowadzisz, więc chętnie bym zobaczył.

Powrót do góry Zobacz profil autora
Inalian




Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:50, 14 Gru 2010    Temat postu:
 
Taki warhammer z klasami z diendi.
BTW. jeśli chcemy się nauczyć prowadzić proponował bym jakiś system z Nibykonkursu.

A, fajnie że kolejny mg się rodzi, pamiętaj tylko że gracze nie będą grali tylko dlatego że chcesz prowadzić i przez cała sesje nie będą się na ciebie gapić jak na panienke z klubu go go.
Mistrz prowadzi dla graczy i dal własnej satysfakcji, jeśli będzie inaczej to podążysz droga jednego z niesławnych bydgoskich "miszczy".

Oraz jak odwalisz chałe to gracze się przypomną a zemsta ich straszna będzie.Wiem z doświadczenia. (Hi Heos!) Wink

Powrót do góry Zobacz profil autora
reiden
Maskon
Maskon



Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz/B-stok

PostWysłany: Śro 16:13, 15 Gru 2010    Temat postu:
 
A ja np. nie wiem czemu Łowca musi być super strzelcem. Zwłaszcza ten łowca który przebywa w gęstwinach leśnych. Wiem, że jest taki schemat w wielu systemach, ale czy to właściwe to ostatnio nabrałem wątpliwości.

Naprawdę ciężko się w gęstym lesie strzela z łuku, dodatkowo każdy ruch zwierzęcia sprawia, że musimy sami się ruszyć żeby znowu móc miarkować strzał, bo zmienia się przestrzeń postrzegania. Poza tym jak jest gęstwina to trudno znaleźć dobre miejsce żeby jakiś krzew, gałązka itp. nie przeszkadzały w naciąganiu cięciwy.
Łatwiej jest dobrze nauczyć się strzelać, komuś z gór, ze stepów, lub z rzadkich lasów.
Wydaje mi się, że dużo lepszą bronią w lesie jest włócznia.

Co do systemu/świata "supermegahiper..." to warto zastanowić się nad technologią i jej powszechnością bo domy z tektury/kartonu, która było nie było wymaga jednak dość złożonego procesu wytwarzania jak na masową dostępność na śmietnikach, mogą być dużo bardziej kosztowne niż buda z drewna.

Powrót do góry Zobacz profil autora
JM




Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bromberg

PostWysłany: Czw 15:31, 16 Gru 2010    Temat postu:
 
Właśnie dla tego to napisałem,
By sprawdzić błędy,
Poprawek szukałem,
Aby zabrać się do gawędy,
Bo odnajdywać niedokładności,
Choćby malutkie nielogiczności,
Do Inaliana:
Na twą wypowiedź dostałem banana (UFF),
Po to chcę sprawdzić czy już dorosłem,
Choć odrobinę by jąć się mistrzostwem,
PS Drogi Nikorze,
Pokaż mi błędy to się ukorzę (coraz gorzej mi to idzie ;P)
Każdy poprawię...
Zupę doprawię(RAAAWR!)
PPS Witaj Heosie
Wybacz lecz w chaosie tworzenia
Sztuka nazewnictwa ląduje w kosmosie,
Lecz jest to kwestia do wybaczenia
PPPS Miły reidenie
Po prawdzie masz rację
Lecz pisząc myślałem o żelazomolibdenie(...).

Powrót do góry Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Klub Fantastyki Maskon Strona Główna -> Gry RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Powered by phpBB © 2004 phpBB Group
Galaxian Theme 1.0.2 by Twisted Galaxy