Forum Klub Fantastyki Maskon Strona Główna
 Forum
¤  Forum Klub Fantastyki Maskon Strona Główna
¤  Zobacz posty od ostatniej wizyty
¤  Zobacz swoje posty
¤  Zobacz posty bez odpowiedzi
Klub Fantastyki Maskon
"Jesteście starsi niż FANTASTYKA" - Maciej Parowski
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie  RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
Czy zna ktoś jakiś łatwy do ogarnięcia system

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Klub Fantastyki Maskon Strona Główna -> Gry RPG Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Czy zna ktoś jakiś łatwy do ogarnięcia system
Autor Wiadomość
Wielki Mistrz




Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 11:11, 03 Maj 2011    Temat postu: Czy zna ktoś jakiś łatwy do ogarnięcia system
 
Chciałem raz pograć w jakiegoś erpega. Spróbowałem raz pograć z kumplami w D&D ale jakoś nie mogłem tego ogarnąć. Sad Czy istnieje jakiś łatwiejszy do ogarnięcia system?

Powrót do góry Zobacz profil autora
kujawiak




Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:48, 03 Maj 2011    Temat postu:
 
Bardziej banalnego systemu niż D&D to raczej nie ma Very Happy

Powrót do góry Zobacz profil autora
Nikor
Zarząd



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 23:23, 03 Maj 2011    Temat postu:
 
Bardziej "banalne" są tylko takie, do których potrzebne są tylko ołówek i czysta kartka Wink

Powrót do góry Zobacz profil autora
Wielki Mistrz




Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 17:15, 04 Maj 2011    Temat postu:
 
Może zle się wyraziłem ,,łatwiejszy" bardziej chodziło mi o to czy są systemy, które mają zupełnie inną mechanike

Powrót do góry Zobacz profil autora
Heos
Maskończyk



Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 21:10, 04 Maj 2011    Temat postu:
 
Ale bzdury, D&D może i ma prostą mechanikę od 4.0 ale ilość zasad o szczegółów, o których trzeba pamiętać, zliczać i połączyć na pewno przygniata.

Jest bardzo dużo systemów (rozumianych jako mechanika). Jeżeli chodzi o prostotę to polecam Ci Klanarchię (nie grając Wiedźmiarzem wszystko jest kosmicznie proste), Roboticę (podobne zasady), ogólnie wszystkie systemy oparte na kostce dziesięciościennej.
Bardzo łatwy jest także Zew Cthulhu jeżeli lubisz trochę inny klimaty.

Powrót do góry Zobacz profil autora
Nikor
Zarząd



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 23:49, 04 Maj 2011    Temat postu:
 
Pozwolę sobie wyrazić inną opinię... ani Klanarchia ani Robotika nie mają prostej mechaniki. To fakt niezaprzeczalny, co pokazuje nie tylko proces tworzenia postaci, ale i każda jedna (podkreślę: każda jedna, pojedyncza) walka.

Z kolei w Zew Chtulu mechanika jest moim zdaniem zbędna, szczególnie, że nie ma stereotypowych punktów doświadczenia, postać można wymyśleć sobie jaką się chce, a wszystko w konsekwencji opiera się na realizowaniu, przeżywaniu fabuły-przygody.

Zresztą... wszystko tak na prawdę zależy od MG, w każdym systemie można zrezygnować z mechaniki i wówczas pozostaje jedynie przyswoić realia świata.

Powrót do góry Zobacz profil autora
Inalian




Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:47, 05 Maj 2011    Temat postu:
 
Jak heos zauważył, systemy k10 maja przyjazną mechanike. Tyle tylko że taki klasyczny system "dziesiątkowy" jak wampir, wilkołak czy jakikolwiek inny system ze świata mroku nie jest systemem prostym od strony fabularnej (?). Więc nie polecałbym ich nikomu kto zaczyna z RPG.

Za to na myśl przychodzą mi 2 inne systemy:
Dead lands - gdzie mechanika w sporej części opiera się na pokerze i ogólnie tradycyjnych kartach do gry.
Mechwarrior - jeśli dobrze pamiętam mechanika sprowadza się do rzucania kośćmi k6. Nie grałem wiele więc ciężko mi powiedzieć jak w praktyce to wychodzi.

Powrót do góry Zobacz profil autora
Wielki Mistrz




Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 19:09, 05 Maj 2011    Temat postu:
 
Dziękóje wam za odpowiedzi czy ktoś z was aktóalnie gra w któryś z wymienionych systemów ażebym mógł przyjść na jedną z sesji i zobaczyć jak to wygląda?

Powrót do góry Zobacz profil autora
Heos
Maskończyk



Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 21:40, 05 Maj 2011    Temat postu:
 
Proces tworzenia postaci a mechanika rozgrywki to trochę inna kwestia. Mechanika Klanarchii jest banalnie prosta bo ogranicza się tylko do rzutów n ilością k10 na którąś z chyba 10 umiejętności.
Tak samo Robotica w której pracochłonnie jest tylko zrobić postać robota całkowicie od podstaw co jest zaletą a nie wadą bo jak pomysłu nie masz możesz go zrobić w 20 minut.

Ja prowadzę Klanarchię, Roboticę, D&D 4.0. Inalian prowadzi swój system, który także na k10 jest oparty.

Przemek, jednak żyjesz?

Powrót do góry Zobacz profil autora
Inalian




Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:49, 06 Maj 2011    Temat postu:
 
Żyje, żyje... troche przymroziło i w letarg wpadłem. Poza tym służba nie drużba, na komunie ataki wściekłego tłumu się nasiliły, więc ciężko znaleść coś czasu.

Ale wracając do tematu, chętnie poprowadze, tyle że nie kwalifikowałbym swojego systemu jako systemu z prosta mechaniką co zresztą pokazuje wycięczające tworzenie postaci. Dlatego tez wolałem nie wspominać o "deszczyku" tutaj Wink

Powrót do góry Zobacz profil autora
Heos
Maskończyk



Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 21:50, 06 Maj 2011    Temat postu:
 
Bo wymaga kreatywności i posiadania wiedzy o tym co chce się robić.

Fakt, faktem jakiś wybór jest.

Powrót do góry Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Klub Fantastyki Maskon Strona Główna -> Gry RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Powered by phpBB © 2004 phpBB Group
Galaxian Theme 1.0.2 by Twisted Galaxy